Meseria de receptioner este poate cea mai interactiva meserie pe care o poate avea un student in cadrul studentiei, mai ales daca doresti sa ai parte de timp pentru facultate si sa-si faci si niste bani in plus,de buzunar.
Eu consider ca receptionerii, ca se pot incadra in cel putin doua feluri de receptioneri: ,,receptionerii de plastic" si "receptionerii-barmani".
De ce ,,receptionerii de plastic"?
Daca te intrebi de ce se comporta asa? E simplu: majoritatii receptionerilor nu le pasa de clienti decat pana in momentul in care isi fac check-in si check-out si nu se asteapta sa fie intrebati decat foarte rar.
De ce ,,receptioneri-barmani"?
Cand spun ,,receptioneri-barmani" ma refer in special, la receptionerii de la hosteluri carora le place intr-un mod special sa socializeze, sa-i asculte si sa ajute pe fiecare turist in parte care se afla in hostel tot timpul cu zambetul pe buze.
Majoritatea receptionerilor ce lucreaza in hostel ajung sa se imprieteneasca cu persoanele ce vin ca turisti si ajung sa plece ca prieteni, datorita mediului hostelier si a felului in care factorul uman interactioneaza cu turistul, astfel ajung sa le stie viata pe de rost pana la iesiri de bere sau la masa cu backpackerii.
Consider ca principalele calitatile care ar recomanda un receptioner trebuie a fie jovialitatea, amabilitatea, seriozitatea, loalitatea, sa vorbesca fluent si coerent atat limba materna cat si stapanirea limbiile internationale de circulatie.
Dar pana la urma, trebuie sa iti placa ceea ce faci, deoarece daca ajungi sa nu pui pasiune in ceea ce faci o sa ajungi sa iti urasti orice loc de munca pe care o sa-l ai, indiferent unde o sa ajungi sa lucrezi.