Strategie de turism?! Inexistentă



Noi ne plângem că nu se face turism de calitate în România, dar din păcate mi se pare că cea mai parte din cei  care deţin o unitate de turism nu ştiu mai deloc să îşi promoveze propriul produs, astfel ajung la situaţii hilare precum să nu ştie cât o să fie preţul pentru crăciun sau revelion şi primeşti un răspuns în genul ,, domnule nu ştim care vor fi preţurile peste 4 luni, încercaţi peste 2 săptâmani înainte de Revelion", sau trebuie să intrebi tu dacă ai sunat la pensiunea ,,X" deşi mă gândesc că e ceva de bun simţ ca persoana ce raspunde să se prezinte cu numele unităţii pe care o deţine sau la care lucrează.


Conceptul de early-booking nu prea există în România, deşi fie ca este criză sau nu, unităţile de cazare ar trebui să îşi propună anumite targeturi pe care să şi le poate îndeplini, pentru că nu este destul să îţi înscrii unitatea de cazare în vreo 2-3 portaluri de turism şi să aştepţi apoi pur şi simplu să vină clienţii.

Părerea mea subiectivă este că  pentru a fi clientul  orcărei unităţi de cazare din România ar trebuie să se conţină urmatoarele criterii:
  • unitatea de cazare să aibă o notă personală care să îmi aducă aminte de timpul petrecut acolo, astfel să-l pot recomanda mai departe;
  • unitatea de cazare să mă trateze ca pe un amic/prieten şi nu să mă vadă doar ca o ,,maşină de stors bani" - ceea ce se practică la noi în ţară, ceea ce mi se pare o strategie pe termen foarte scurt şi profitabilă pe moment;
  • unitatea de cazare să se implice mai mult în mediul online : - prin blog, site propriu, reţele de socializare astfel să se poată ,,apropia" de grupul ţintă dorit; 
  • unitatea de cazare să se implice în concursurile online, astfel îşi creste cota de piaţă şi devine cunoscută;
  • unitatea de cazare să asigure un personal calificat şi prietenos, care să ştie şi 1 sau 2 limbi de internationale sau să îşi creeze propriul personal prin trainguri interne;
  • unitatile de cazare nu trebuie să uite ca ei vând un serviciu şi diferenta se face cât de bine il vinde şi cât de bine s-a simţit turistul, deoarece uneori acest lucru poate să fie diferenţa între profit şi faliment;
  • in unele unitati de cazare am observat ca recepţionerii habar nu au despre serviciile şi preţurile pe care le oferă  unitatea de cazare pentru unele servicii sau nu pot să îţi recomande sau să îţi propună locuri în care ai avea ce să descoperi lucruri interesante în acel oraş sau regiune şi în cel mai bun caz îţi trântesc o hartă şi îţi spun ,,descurca-te singur".
Aceasta listă conţine parerea mea subiectivă şi vă invit şi pe voi să oferiţi o continuare la listă dacă aţi fost neglijat la o unitate de cazare sau pur şi simplu dacă aveţi întâmplări în care v-a părut rău ca aţi ales acea unitate turistică.
  
* Tin sa precizez cred ca aceste parere pot fi aplicate de orice unitate de turism.

One Response to Strategie de turism?! Inexistentă

  1. tocmai de aceea eu prefer mereu sa plec din tara. Preturi mult mai mici si conditii superioare. De exemplu am plecat in berlin cu 120 E trei nopti cu booking.com, bilete prin aerolines.ro cu 80E dus intors. asadar, 200 E pentru patru zile. Si intr-o mare capitala europeana. In Romania nu as fi gasit asa ceva!

Totul despre Hostel