Avantajul este flexibilitate mai mare în alegerea traseelor de schi, dar si eliminarea portiunilor in care schiorii erau nevoiti sa „dea din bete" pentru a ajunge pe o alta partie. Acum, toate conexiunile se pot face „pe schiuri".
O alta modificare importanta materializata a fost crearea de bucle alternative în zonele cele mai periculoase ale partiilor. Astfel, schiorii mai putin experimentati pot alege sa coboare si pe o partie de nivel mediu, deoarece pot ocoli pantele abrupte, optand pentru variante cu inclinatie mai mica. In afara de largirea si crearea de bucle alternative in zonele abrupte, toate partiile din Poiana au fost nivelate si curatate de bolovani. In aceasta operatiune, cel mai mult a avut de castigat Partia Lupului, care s-a transformat dintr-un drum forestier pe care se aventurau doar cei dependenţi de senzatii tari, intr-o partie neagra de nivel european, cu o latime ce ajunge si la 40 de metri. In plus, Partia Lupului va fi deservita de doua telescaune noi, cu o capacitate de 1.600 de persoane pe ora, respectiv 2.400 de persoane pe ora. Alte partii care au fost extinse sunt: Subteleferic, Sulinar, Stadion si Bradul. Singura partie care nu a fost reamenajata este Partia Kanzel, asezata practic pe roca acoperita de un strat de vegetatie.
Un element esential al proiectului il constituie sistemul de inzapezire artificiala. Prin montarea a 24 de tunuri de zapada cu elice si 120 de lancii pentru partii abrupte, Poiana Brasov nu mai depinde de precipitatiile naturale. Pentru aceasta, a fost amenajat si un lac de acumulare cu un volum de peste 122.500 de metri cubi de apa, cu o coloană de apa de 14 metri. Intr-o singura zi, au mai fost montati cei noua stalpi de instalatie de transport pe cablu. Lipsa parcarilor este unul din neajunsurile cu care se vor lovi cei care vor veni sa schieze in Poiana Brasov, un proiect pentru constructia unei parcari fiind aprobat insa in Poiana Mica.