ROMANIA se (")promoveaza(")?!...

Dupa ce s-a investit serios in brandul de tara, Romania si-a inceput campania de promovare internationala. Pentru unii poate ca suna bine in timp ce altii fac haz... de necaz:



LUCIAN BUTE A PROMOVAT BRANDUL NATIONAL DE TURISM LA MECIUL CU MAGEE


Lucian Bute, campion mondial la categoria supermijlocie, versiunea IBF, a promovat Romania la meciul cu Brian Magee, care a avut loc pe 19 martie 2011, la arena sportiva Bell Centre din Montreal, Canada.
Bute a purtat pe echipament insemnele brandului national de turism atat la meciul oficial, cat si la antrenamentul din centrul comercial Place Versailles (desfasurat in prezenta publicului), la conferinta de presa si la cantarul oficial. In plus, la antrenament si la conferinta de presa au fost amplasate bannere cu marca turistica a Romaniei.
Lucian Bute si-a anuntat acordul de a colabora cu MDRT in vederea promovarii Romaniei anul trecut, in noiembrie, cand a declarat: „Prin tot ceea ce am facut pana acum am incercat sa promovez Romania; am purtat in ring drapelul national si am fost intotdeauna mandru de tara mea. Sunt onorat sa ma alatur marilor sportivi care au promovat imaginea Romaniei in lume (precum Nadia, Hagi sau Ilie Nastase), cu atat mai mult cu cat este pentru prima data cand mi se propune sa fac acest lucru in mod oficial. Actiunea de promovare urmareste cresterea vizibilitatii si notorietatii brandului national de turism, precum si asocierea cu o personalitate cu recunoastere nationala si internationala, ca vector de promovare a turismului romanesc.
Actiunea a facut parte din programul anual de marketing si promovare a Romaniei ca destinatie turistica (HG 14/2011) si se incadreaza in proiectul de construire a brandului national de turism, proiect finantat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional.






TEMPESTA SI DORIN PULPEA AU REPREZENTAT ROMANIA SI CLUJUL LA MONTE CARLO


In perioada 19-22 ianuarie 2011 a avut loc Raliul Monte Carlo, prima etapa a IRC din 2011, etapa la care a participat si echipajul clujean Tempesta/Dorin Pulpea (Napoca Rally Academy). Pe langa obiectivele personale si sportive, echipajul team-ului clujean si-a propua sa promoveze orasul pe care l-a reprezentat in cadrul acestui mega-eveniment automobilistic. Astfel, la cortul Napoca Rally Academy din parcul de service, au rulat imagini ale Clujului pe un ecran special amplasat, au fost afisate imagini si materiale promotionale ale campaniei „Visit Cluj”, lansata de primaria Cluj-Napoca. De altfel, logo-ul in forma de inima al acestei campanii a fost regasit si pe masina de concurs.

„Tara pe care o reprezentam este Romania, dar, mai mult decat atat, eu sunt, am spus-o de multe ori, clujean! Sunt nascut italian, dar, prin adoptie, sunt clujean. Raliul Monte Carlo fiind unul dintre cele mai mediatizate evenimente sportive, ne-am gandit, impreuna cu primaria, sa promovam Clujul la acest eveniment”, a precizat Tempesta.

Primaria Municipiului Cluj Napoca a prezentat cateva dintre detaliile proiectului: „Acesta este un exercitiu, o editie pilot a ceea ce-si propune primaria Cluj Napoca sa faca: sa dea clujenilor sentimentul de apartenenta la o comunitate care trebuie sa se promoveze cu orice ocazie. Sportul fiind unul dintre ambasadorii de necontestat ai Romaniai si ai Clujului, am incercat sa ne adaptam mesajul la acest eveniment. Mesajul, pe care dorim sa-l transmitem dintr-o privire este: suntem in inima Transilvaniei, va asteptam cu inima deschisa in acest oras multicultural. Pozele folosite pentru sustinerea campaniei sunt pozele pe care le-am primit in urma concursului de fotografie organizat de primaria Cluj Napoca. Ne dorim sa credem ca astfel punem arta si sportul in slujba promovarii Clujului. Aceasta este si o invitatie pentru toti cei care doresc, alte echipe sportive, personalitati din alte domenii, sa ni se alature”, a declarat d-na Emilia Botezan, seful Biroului Relatii Externe si Investitori.

Echipajul a ocupat locul 27 (din cei 103 participanti) la finalul raliului... felicitari!



CLUJ-NAPOCA LA ITB 2011


Municipiul Cluj-Napoca a fost promovat in perioada 9-13 martie, la unul dintre cele mai mari targuri internationale din Europa si din lume. Anul trecut targul a inregistrat 11.098 participanti din 187 de tari si a avut aproximativ 200.000 de vizitatori. Primaria Cluj-Napoca a participat in premiera anul acesta la cea de-a 48-a editie a Targului de turism de la Berlin.

Primaria Cluj-Napoca: "Avand in vedere ca promovarea turistica a municipiului Cluj-Napoca reprezinta o componenta strategica de dezvoltare locala, aceasta prima participare la un targ de turism de o asemenea anvergura cum este Targul International de turism de la Berlin reprezinta o oportunitate deosebita de promovare a potentialului turistic local, cu relevanta si din perspectiva candidaturii orasului nostru la titlul de Capitala Culturala Europeana in 2020".

Sub deviza Cluj-Napoca, inima Transilvaniei, Primaria Cluj-Naopoca a incercat sa prezinte orasul ca fiind unul cu o istorie seculara, un oras al legendelor, un centru multicultural, dar si unul al evenimentelor, centru al cinematografiei (Festivalul International de Film Transilvania si Comedy Cluj), sau punct de plecare spre alte obiective si trasee turistice din zona.

Primaria Cluj-Napoca: "Turistii germani, care reprezinta unul dintre sectoarele de piata cele mai importante pentru Cluj-Napoca, conform datelor statistice (sunt pe locul 2 in ceea ce priveste vizitarea orasului), vor primi pliante, harti turistice si alte materiale de promovare a site-ului turistic www.visitcluj.ro, care are deja o versiune in limba engleza perfect functionala. In aceste zile se lucreaza la versiunea in germana care urmeaza sa fie completata pana in data de 9 martie".

In cadrul targului au fost prezentate 3 tipuri de pliante realizate de Serviciul Relatii Comunitare si Turism:

1. Cluj-Napoca, oras al: secolelor, legendelor, muzeelor, multiculturalitatii, evenimentelor (calendarul pe anul in curs), cinematografiei.

2. Best of Cluj - prezentarea principalelor obiective turistice ale orasului precum Piata Muzeului, Piata Unirii si Piata Avram Iancu, Turnul Croitorilor, Gradina Botanica si Parcul Cetatuia.

3. Discover Transilvania around Cluj - promoveaza principalele forme de turism care se pot practica in zona Clujului, incepand de la turismul activ si de aventura, pana la cel cultural si terapeutic (ex. Baile Sarate de la Cojocna si de la Ocna Dej, Salina Turda).
De asemenea, Primaria Cluj-Napoca a dus la Berlin materiale de promovare a festivalurilor TIFF si Comedy Cluj. In plus, s-a stabilit o colaborare prin care la Berlin au fost prezentate si materiale de promovare realizate de catre agentii de turism clujene cu oferte turistice legate de Cluj-Napoca si de zona Clujului.

Acesta este primul pas important pe care primaria il face in directia promovarii la astfel de manifestari. De asemenea, municipalitatea isi propune ca in fiecare an sa participe la un targ de nivel european, fiind vizate targuri precum cele de la Madrid, Milano, Paris, Londra sau Budapesta. Depinde si de sprijinul pe care primaria clujeana il va avea din partea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, pentru ca, trebuie precizat faptul ca la Berlin, Primaria a beneficiat de un stand gratuit in spatiul alocat Romaniei prin intermediul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

ROMANIA la ITB 2011, aici (video).


Materialele cu care a participat Romania la targ au fost urmatoarele:


1. Explore the Carpathian Garden - Romania, a land of natural beauty


2. Explore the Carpathian Garden - Romania Cities


3. Explore the Carpathian Garden - Romania Culture

Totul despre Hostel