Se lanseaza un ghid al Tarii Barsei


Agentia Metropolitana Brasov lanseaza "Legendele Tarii Barsei" - album, ghid si harta turistica. Un album istoric, un ghid turistic si o harta turistica vor oferi turistilor, romani si straini, care vin la Brasov, legendele Tarii Barsei. Primul material informativ bilingv al zonei, realizat integral de istoricii Nicolae Pepene si Bogdan Florin Popovici, in cadrul unui proiect al Agentiei Metropolitane Brasov (AMB), a fost lansat oficial zilele trecute, urmand sa fie pus la dispozitia agentiilor de turism si a tour-operatorilor care vor promova Tara Barsei.

Materialul este insotit de un DVD care prezinta, intr-un film documentar de 95 de minute, povestile vechi culese din fiecare din cele 16 localitati ale Tinutului Barsei si aduse la lumina pentru publicul amator de istorie cu ajutorul unor actori. Turistii vor fi atrasi cu legendele Tarii Barsei spre 12 itinerare tematice din aceasta zona. "Proiectul Legendele din Tara Barsei pune fata in fata memoria si istoria pentru a prezenta punctele de atractie din acest tinut. Este o cercetare istorica de calitate, dar si o realizare grafica deosebita", ne-a precizat directorul Agentiei Metropolitane de Dezvoltare Durabila Brasov (AMB), Dragos David.


Acestea vor fi promovate pentru atragerea turistilor care vor sa descopere "Mica Transilvanie", carora li se propun si 12 itinerare tematice, unice in Romania.

Legendele Tarii Barsei, de mult uitate sau chiar necunoscute pentru multi, au fost scoase la lumina si publicate intr-un album istoric realizat de istoricii Nicolae Pepene si Bogdan Florin Popovici. "Avem un volum structurat pe doua sectiuni. Una dintre ele prezinta legendele Tarii Barsei, grupate pe teme istorice, cu reconstituiri grafice inspirate din povestiri. In partea a doua, se ofera informatia istorica prin care legendele sunt incadrate in timp si spatiu, studiul istoric apeland la cele mai spectaculoase surse istorice, harti, gravuri si fotografii de epoca", a adaugat Dragos David, directorul Agentiei Metropolitane Brasov.

Legendele si istoria, utilizate pentru promovarea turistica
Istoricul Nicolae Pepene, directorul Directiei de Cultura din cadrul Primariei Rasnov si unul dintre coordonatorii volumului "Legendele Tarii Barsei", spune ca s-a dorit ca pentru promovarea turistica a acestei zone sa fie puse fata in fata legenda si istoria.

"De obicei, atunci cand vizitam un obiectiv turistic, ghidul ne da unele informatii cu caracter academic, dar care nu ne atrag mai mult atentia asupra a ceea ce vizitam. Prin acest ghid, noi vrem sa spunem povestile care s-au nascut odata cu fiecare monument istoric, legendele care pot fi mult mai atragatoare pentru turisti", spune Nicolae Pepene. Cu regretul ca acest album nu a putut avea mai mult de 200 de pagini, pentru ca legende ar mai fi fost. Totodata, istoricul spune ca majoritatea promovarilor de zone turistice se realizeaza mentionand faptul ca "este un taram de legenda", are o "istorie legendara", dar din toate lipsesc legendele.

"Mica Transilvanie"
"Nu am scapat nici noi de formularea legata de legende. Dar noi de la prima pagina lansam un logo pentru zona noastra: "Mica Transilvanie". Si trebuie sa spun ca acest volum mai are un autor. Acesta este Agentia Metropolitana Brasov, care are un alt mod de a face promovare turistica", a completat istoricul Nicolae Pepene.

Coautorul volumului, istoricul Bogdan Florin Popovici, a marturisit ca "sa scrii o istorie a Tarii Barsei este o inconstienta, fiind o lucrare foarte ampla, vasta si greu de realizat". Totusi, acesta spune ca una dintre provocari a fost de prezentare a istoriei in turism, pentru ca istoria este o poveste.
Iar a doua, de a directiona istoria in viitor, cu scopul de a o prezenta astfel incat cei plecati de mult din aceasta zona, germani sau maghiari, sa auda aceste legende, sa se intoarca pentru a vizita aceste obiective turistice, iar apoi sa promoveze chiar ei Tara Barsei ca destinatie turistica.

La lansarea materialelor de promovare pentru Tara Barsei au participat aproape toti primarii localitatilor care fac parte din AMB. Toti au spus ca este un material foarte bine lucrat si prezentat, care intr-adevar va atrage mai multi turisti, daca va fi facut cunoscut cat mai bine mai ales in strainatate. Volumul a fost editat in 2.000 de exemplare, in limbile romana si engleza, dar se doreste reeditarea sa si in limbile germana si maghiara.

Totul despre Hostel